| CA | ES | FR | EN |


Marcelo García Leyenda
Marcelo García Leyenda

En Marcelo va estudiar Administració d'empreses hoteleres a l'Escuela Argentina de Negocios,  enginyeria en producció agropecuària a la Universidad Católica Argentina, i ha cursat una especialització en ecoturisme a la Universitat de Cambridge.

En l'actualitat ostenta el càrrec de Coordinador de Projectes Estratègics de la Municipalitat de Villa La Angostura (Argentina).

En el període 2011 a 2015 ha estat Secretari de Turisme d'aquest municipi, i amb anterioritat ha exercit diversos càrrecs lligats al món de l'hostaleria i el turisme, i ha estat president del consorci públic-privat Enviatur.

L’any 2012 va obtenir el reconeixement a la Gestió Pública 2012, Premios Bitácora – El Mensajero, per la vocació de servei que va possibilitar a Villa La Angostura el ressorgir de les cendres del Puyehue. (Buenos Aires - Argentina), i el 2013 va ser distingit amb El Puye de Oro per la recuperació de la demanda Turística de Villa la Angostura, després de l'erupció del Cordón Caulle Puyehue, (Municipalitat de Puyehue-Xile)

 

Inscriu-t'hi

Sessió 4

(3 de març. 11:15 – 13:00h)

Transformació d’una destinació: De la contemplació a l’acció. Estudi de Cas: Villa la Angostura
L’erupció del complex volcànic Puyehue-Cordón Caulle l’any 2011, va implicar per a Villa la Angostura la interrupció total de les seves activitats cíviques i comercials; entre les quals el turisme, el seu principal motor. Un cop passada la situació d’emergència, les autoritats de Villa La Angostura van iniciar les tasques de recuperació econòmica a través d’un pla que donés resposta a l’adversa conjuntura: el Pla Angostura Podemos. El pla va instrumentar la captació d’esdeveniments esportius i el desenvolupament d’activitats de muntanya i de turisme d’aventura per captar nous segments de visitants com un dels seus principals pilars per recuperar la demanda turística perduda. En retrospectiva, l’erupció volcànica va significar un nou punt de partida i reformulació per a Villa la Angostura, atès que des de la seva fundació fou una destinació de vacances contemplatives. En aquest sentit, si bé la ciutat ja comptava amb esdeveniments esportius propis, es va observar que hi participaven atletes i entusiastes locals; el nou replantejament va fer que aquests esdeveniments de caràcter domèstic es promocionessin en escales regionals, nacionals i internacionals d’acord amb la seva magnitud i que fossin eixos que estructuressin els esforços de promoció de la ciutat. El resultat d’aquestes accions s’albira en l’actualitat amb un robust calendari d’esdeveniments i competències esportives que caracteritzen la identitat turística de Villa la Angostura; la diversificació de productes turístics relacionats amb l’aventura i el muntanyisme; i el replantejament de l’ADN (o identitat) de la destinació cap a un amb més èmfasi per formar experiències a partir dels seus serveis i bondats naturals.

Organitzadors

Sant Julià de LòriaGovern d'AndorraUNWTOAnodrra Turisme

Patrocinadors

Andorra TurismeComú de CanilloComú d'EncampComú d'OrdinoComú d'Andorra la VellaComú de Sant Julià d eLòriaComú d'Escaldes-Engordany

Patrocinador Argent

Col.laboradors

A més...

Seu del congrés
Com arribar
Sala de premsa
Ponències 2016
Estigues al dia de les novetats
  

Reserva allotjament

On som

Contacta'ns

Secretaria Tècnica del Congrés
Telèfon: (+376) 827 682
info @ congresdeneu.ad
FacebookTwitterFacebookTwitter