| CA | ES | FR | EN |


Richard Adam

Richard Adam, d'origen alemany, nacionalitzat australià, s'ha format en la indústria del turisme i l'hostaleria, ocupant llocs de direcció de nivell mitjà a Europa, als EUA, Austràlia i Àsia mentre completava la seva formació acadèmica.

Després de la seva graduació universitària en Administració d'empreses i Ciències del comportament a Alemanya i als EUA, va treballar en una consultoria estratègica líder a nivell internacional i més tard va ocupar el lloc de Director de Màrqueting i Desenvolupament d'una corporació privada en béns immobiliaris, hotels, subministraments mèdics, camps de golf i telefèrics, que opera principalment a Espanya i Alemanya.

Posteriorment, va ser nomenat director general del nou organisme de màrqueting i turisme de l'estat alemany de Baviera, que es va convertir en un referent del sector sota el seu mandat. Després de deu exitosos anys en aquest càrrec, es va ocupar de l'execució de la candidatura Munic 2018 als Jocs Olímpics d'Hivern, i més tard va fundar la seva pròpia empresa de projectes i desenvolupament de negocis entre Àsia i Europa.

Des de març 2015 és CCO i membre del Consell de "Engadin St. Moritz Mountains AG", un dels majors operadors de telefèrics i estacions d'esquí de Suïssa, a més del major operador d'hotels, restaurants i serveis perifèrics de la zona. El seu objectiu és reestructurar l'enfocament de mercat, desenvolupar noves fonts d'ingressos i obrir nous mercats per a un dels centres turístics de muntanya més prestigiosos del món, que compta amb 150 anys d'història en mega esdeveniments.


Inscriu-t'hi

Sessió 2

(2 de març 15.15h-17.30h)

Megaesdevenimentsen complexos turístics de muntanya: les dues cares de la moneda. Reflexions des de la perspectiva del llegat de tot un segle de St. Moritz

Els complexos turístics de muntanya cerquen "megaesdeveniments". No obstant, hi ha patrons de desenvolupament per a les destinacions així com una diferenciació racional del potencial de l'esdeveniment, per la qual cosa cal un enfocament i un objectiu per construir actius sostenibles. St. Moritz pot demostrar 150 anys d'història en el desenvolupament de turisme d'hivern internacional, ha vist dos Jocs Olímpics d'hivern i el 2017 acollirà el 5è Campionat del món d'esquí FIS Ski WC, entre molts altres esdeveniments. Durant dècades, aquesta zona ha estat una de les regions turístiques d'hivern i destinació de muntanya més prestigiosa del món. Les expectatives es troben en els "megaesdeveniments": reputació, imatge, competències en construcció, infraestructures i fluxos d'ingressos sostenibles dels visitants així com opcions per a les generacions futures. Per aconseguir aquests objectius actualment cal un enfocament més crític pel que fa la diferenciació, la sostenibilitat i l'enfocament. Les despeses d'infraestructura es mantenen, les competències clau desapareixen, la reputació es deteriora, els efectes d'exclusió no es tenen en compte i les destinacions s'enfronten a deutes durant dècades cosa que fa perdre les estratègies postesdeveniment i fa que no siguin capaces de seguir creant valors per als seus principals grups objectiu. La principal diferència és la fase de desenvolupament individual de la destinació i qui controla realment els drets i l'abast de l'esdeveniment, els beneficis i el desenvolupament continu de l'esdeveniment. El model de negoci de les associacions internacionals de perfil elevat i el seu àmbit de control han observat un canvi amb conseqüències per als organitzadors. Hi ha indicis de diverses exageracions en la fase prèvia a l'esdeveniment i d'inconvenients encara més grans en els períodes posteriors a l'esdeveniment. La investigació realitzada per al campionat d'esquí Ski WC 2003 a St. Moritz demostra que l'efecte d'exclusió es va subestimar i que el volum de negoci al detall va disminuir si ho comparem amb períodes "normals", tot i els llegats en energies no contaminants i que es van aconseguir factors d'imatge positius. Sense una estratègia referent a un negoci principal sòlid en tot moment per a la destinació, els esdeveniments poden definir les seves pròpies dinàmiques. Quan un esdeveniment s'adapta a l'estratègia de posicionament d'una destinació, pot recolzar-lo, però és arriscat construir l'estratègia al voltant de l'esdeveniment per justificar-lo. La sostenibilitat d'una destinació no s'ha de cercar en allotjar diferents esdeveniments, sinó en crear valor competitiu i atracció/experiència vistos des dels principals grups objectiu de visitants periòdics al llarg dels períodes estacionals més amplis.

Organitzadors

Sant Julià de LòriaGovern d'AndorraUNWTOAnodrra Turisme

Patrocinadors

Andorra TurismeComú de CanilloComú d'EncampComú d'OrdinoComú d'Andorra la VellaComú de Sant Julià d eLòriaComú d'Escaldes-Engordany

Patrocinador Argent

Col.laboradors

A més...

Seu del congrés
Com arribar
Sala de premsa
Ponències 2016
Estigues al dia de les novetats
  

Reserva allotjament

On som

Contacta'ns

Secretaria Tècnica del Congrés
Telèfon: (+376) 827 682
info @ congresdeneu.ad
FacebookTwitterFacebookTwitter