| CA | ES | FR | EN |

MOUNTAINLIKERS. Esport i aventura, una combinació prometedora

SESSIÓ INAUGURAL
El turisme esportiu com a oportunitat per a les destinacions de muntanya.
Iniciatives públiques i requisits per a l’èxit.

PRESENTACIONS I DEBATS TEMÀTICS
Els productes de turisme esportiu i d’aventura necessiten promoció. ¿Quines són les noves eines de màrqueting per a les destinacions de muntanya?
Grans esdeveniments esportius: ¿Una eina per incrementar el valor afegit d’una destinació o una gran inversió amb un retorn limitat?
Posicionant el turisme d’aventura en el mercat global: Com crear experiències de qualitat i el repte de definir la línia entre autenticitat i artificialitat.
¿Com reaccionen les destinacions de muntanya davant les demandes dels nous clients que busquen un estil de vida saludable i actiu?
La re-invenció del senderisme. Una activitat indispensable per al turisme de muntanya que torna a estar de moda.

TAULA RODONA
EEsportistes de renom internacional presten la seva imatge a la promoció de destinacions o marques. Coneixerem la seva experiència i veurem també aquestes accions de màrqueting des de la òptica de les destinacions.

2 de març de 2016

 08.00 – 09.00 Arribada i registre dels participants
 

Mestra de cerimònies: Sra. Gemma Rial

 09.00 – 09.30 Cerimònia d’obertura
 
  • Hble. Josep Miquel Vila, Cònsol Major de Sant Julià de Lòria
  • Sr. Taleb Rifai, Secretari General de la OMT
  • M.I. Antoni Martí, Cap de Govern d’Andorra
09:30 - 11:15 Sessió d’obertura:
El turisme esportiu com oportunitat per a les destinacions de muntanya. Iniciatives públiques i requeriments basics per a l’èxit.
 

Missatge de salutació: Sr. Kim Gi-hyeon, Alcalde de la ciutat metropolitana de Ulsan, República de Corea.

Introductor i moderador: Sr. Márcio Favilla, Director Executiu de Programes operatius i Relacions institucionals de l’OMT

  • M.I. Sr. Francesc Camp Torres, Ministre de Turisme i comerç d’Andorra
  • Sr. George Chogovadze, Cap de l'Administració Nacional de Turisme de Geòrgia
  • Sr. Richard Kämpf, Director de Política Turística del Ministeri d’Economia, Formació i Investigació de Suïssa.
  • Sra. Ana Cristina Gozalo, cap d'área de turisme esportiu i de natura. Turespaña, Madrid, Espanya.
11:15 - 11:45 Pausa cafè
11:45– 13:30 Sessió 1:
Els productes de turisme esportiu i d’aventura necessiten promoció. Quines son les noves eines de màrqueting per a les destinacions de muntanya?
 

Les noves tecnologies ofereixen més oportunitats de promoció a les estacions de muntanya. En aquesta sessió veurem les últimes tendències en màrqueting així com les eines més eficaces per arribar a un major nombre de públic.

Introductor i moderador: Sr. Enric López – Director Màster Universitari en Direcció d’Empreses Turístiques al CETT - Universitat de Barcelona, Barcelona – Espanya.

Presentacions i debat interactiu:

  • Sr. Mathias Schattleitner,  Director de Màrqueting DMC Schladming-Dachstein - Àustria
  • Sr. Jordi Ramot, CEO i fundador de Wikiloc, Authentic Outdoor Experienies. Girona – Espanya.
  • Sr. Eric-A. Balet, Director General Grup Téléverbier SA, Verbier – Suïssa.
  • Sra. Nathalie Saint-Marcel, Directora adjunta de Cluster Montagne France, França
13:30 - 15:30 Pausa per dinar
15:30 – 18:00 Sessió 2:
L’acollida d’esdeveniments esportius: Una eina per incrementar el valor afegit d’una destinació o una gran inversió amb un retorn limitat?
 

Moltes destinacions de muntanya acullen esdeveniments anuals o únics de prestigi per mantenir la demanda i atreure visitants fora de temporada, i també per millorar la marca i el posicionament de la destinació. En aquesta sessió analitzarem l'enfocament estratègic per maximitzar els beneficis i el retorn de la inversió en aquest procés.

Introductor i moderador: Sr. Martí Rafel – Director general de Vallnord, Andorra

Presentacions i debat interactiu:

  • Sr. Alfonso Torreño, Director de Marketing y Comercial de Grandvalira, Andorra
  • Sr. Martin Gaffuri, Responsable de curses i de comunicació internacional de Scott Sports, Suïssa
  • Sr. Richard Adam, Director Comercial, Engadin St. Moritz Mountains AG, Suïssa
  • Sr. Philippe Sudres, Director de Comunicació, Amaury Sport Organisation (ASO), França
  • Sr. Bruno Lalande, Cap d’estratègia EMEA, REPUCOM, França
18:15 Sortida en autobús cap al Parc de Naturlandia (altitud 1.600 metres)
19:00 – 22:00 Sopar de benvinguda a Naturlandia “Welcome Party”

 

3 de març de 2016

09:00 – 10:45 Sessió 3:
Posicionant el turisme d’aventura en el mercat global: Com crear experiències de qualitat i el repte de definir la línia entre autenticitat i artificialitat
 

Les muntanyes són el lloc perfecte per al turisme d'aventura i per tant, moltes destinacions de muntanya estan desenvolupant instal·lacions espectaculars per atreure nous clients. En aquesta sessió analitzarem les estratègies a llarg termini per desenvolupar productes de turisme d'aventura sostenibles, evitant les superestructures artificials.

Moderadora: Sra. Esencan Terzibasoglu, Directora de Programa Destination Management & Quality UNWTO

Presentacions i debats interactius:

  • Sra. Eva Stravs-Podlogar, Directora General interina, Direcció de Turisme i Internacionalització – Ministeri de Desenvolupament econòmic i tecnologia. Eslovènia.
  • Sr. Chris Doyle, Adventure Travel Trade Association (ATTA) Europe.
  • Sr. Christopher Hinteregger, Soci de Kohl & Partner Hotel & Tourism Consulting , Àustria.
  • Sr. Willy Fux, Consultor de LHM Conseil – membre del Cluster Montagne France, França.
10:45 – 11:15 Pausa cafè
11:15 – 13:00 Sessió 4:
Com reaccionen les destinacions de muntanya davant les demandes dels nous clients que busquen un estil de vida saludable i actiu?
 

L’esquí seguirà sent la principal motivació de viatge dels mountainlikers en el futur, no obstant, les noves tendències del mercat, amb consumidors que practiquen un estil de vida saludable i actiu, insten a les destinacions a adaptar-se al canvi, diversificant els productes i atraient nous nínxols de mercat. Aquesta sessió serà un aparador de casos d’èxit en aquesta matèria.

Moderador: Sr. Miguel Pedregal – Director General de Caldea-Inúu, Andorra

Presentacions i debat interactiu:

  • Sr. Veikko Halonen, Director General Vuokatti Sport, Finlàndia
  • Sr. Enric Torres, Director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, Andorra
  • Sr. Marcelo Garcia Leyenda, Coordinador de Projectes  Estratègics, Villa La Angostura, Argentina
  • Sra. Imma Jiménez, Directora de l'Agència econòmica Andorra Desenvolupament i Inversió – ADI., Andorra.
 13:00 – 14:30 Pausa per dinar
 14:30 – 16:00 Sessió 5:
Esportistes com eina de comunicació.
 

Esportistes de renom internacional (en actiu o retirats), associen sovint la seva imatge a una destinació de muntanya, una marca o un esdeveniment esportiu. En aquesta sessió esportistes reconeguts ens parlaran de la seva experiència i també veurem els aspectes clau d'aquestes accions de màrqueting des de la òptica de les destinacions.

Introductor y moderador: Sr. Douglas Pate, CEA, Confederació Empresarial Andorrana, Andorra. 

16:00 – 17:45 Sessió 6:
La re-invenció del senderisme. Una activitat indispensable per al turisme de muntanya
 

El senderisme és una de les activitats de lleure amb més història en el terreny de muntanya. No obstant això, va ser etiquetat com avorrit i antiquat, i va perdre el seu atractiu davant les generacions més joves. El nou boom de les activitats a l'aire lliure relacionades amb el medi natural, ha tornat a posar de moda el senderisme que ara compta amb nous entusiastes. En aquesta sessió analitzarem per què s'ha produït aquest desenvolupament i quines implicacions té per a les destinacions de muntanya.

Introductora i moderadora: Sra. Cathy O’Dowd, alpinista y escriptora, Sudàfrica

Presentacions i debat interactiu:

  • Sra. Franziska Thiele, Institute for Tourism and Regional Research , Ostfalia University of Applied Science, Germany
  • Sr. Alfredo Ferreyros, President Executiu de Explorandes (Perú)
  • Sr. Andy Schimeck, Director general, Marmot Mountain Europe, Alemanya
  • Sra. Catherine Germeir-Hamel, CEO & Fundadora, Millennium Destinations Internacional, Corea del Sud
17:45 – 18:00h

Presentació Iniciativa global: El “Mountain Partnership” a la FAO (United Nations Food and Agriculture Organization)

 
  • Sra. Mia Rowan, Especialista en comunicació i promoció de la Secretaria de l’Aliança per a les Muntanyes, FAO, Itàlia.
18:00 – 18:15 Pausa Café
18:15 – 19:00 Conclusions tècniques i cerimònia de cloenda
 

Conclusions tècniques:

Cerimònia de Cloenda

  • Hble. Josep Miquel Vila, Cònsol Major de Sant Julià de Lorià – Andorra
  • Hble. Trini Marín, Cònsol Major d’Escaldes-Engordany – Andorra
  • Sr. Marcio Favilla, Director Executiu de Programes operatius i Relacions institucionals de l’OMT
  • M.I. Francesc Camp, Ministre de Turisme i de Comerç d’Andorra
19:00 – 22:00 Còctel de comiat

Descarrega’t pel programa dels dies 2 i 3 en versió pdf

4 de març de 2016

Jornada tècnica – ENJOY ANDORRA!
Programa i inscripcions: https://goo.gl/35ln6P
Descarrega’t el programa de la Jornada tècnica del dia 4 en versió pdf

Organitzadors

Sant Julià de LòriaGovern d'AndorraUNWTOAnodrra Turisme

Patrocinadors

Andorra TurismeComú de CanilloComú d'EncampComú d'OrdinoComú d'Andorra la VellaComú de Sant Julià d eLòriaComú d'Escaldes-Engordany

Patrocinador Argent

Col.laboradors

A més...

Seu del congrés
Com arribar
Sala de premsa
Ponències 2016
Estigues al dia de les novetats
  

Reserva allotjament

On som

Contacta'ns

Secretaria Tècnica del Congrés
Telèfon: (+376) 827 682
info @ congresdeneu.ad
FacebookTwitterFacebookTwitter